הספד מאת: רומן גופמן, מ"פ של רון

שלום רון . מאמין אני ובטוח שאתה כאן איתנו. הגענו לשוחח, אני פונה אליך ולא מסתכל משום שעדיין אדם אני, כלומר מוגבל בגופי ואינני יכול להבין ולחוש את עולם האמת.

ברור לי שלא חייב אני להגיע למקום שבו נשרת את גופך ולא למקום שבו הוא ישן כדי לדבר איתך. וגם לא חייב אני לדבר למעשה, כדי שתשמע אותי, כלומר איתך אפשר לדבר שיחה אמיתית, שלמה שלא מוגבלת בזמן ,בקול ובמקום.
כאן גופך נח – מנוחה היא שינה – שינה זה חלום, מכאן לישון זה לחיות בשינה, הרי שמנוחתך פירושה לחיות.נשמתך צרורה בצרור החיים שאת צרור זה איננו מבינים, אך ברור שנשמתך היא חלק ממנו, נשמתך היא כאן ועכשיו.
אני יודע שאתה מחייך ושמח ולא רק משום שהרבה אנשים קרובים התכנסו כאן היום , אלא משום שאתה מסתכל על פרי מעשיך, אתה מסתכל על החיים שהצלת, על העתיד שנתת לנו על חשבונך ובזכותך. אני יודע שאתה מחייך ושמח, כי אתה רוצה שאנחנו נהיה שמחים, שהוריך הנפלאים יחייכו, שאודי יתחתן ויקים משפחה. כי אלו החיים שנתת לנו.
רון, אני רוצה שילדיי יהיו כמוך, מחייכים, צנועים ואמיצים, אוהבים ומצטיינים בכל.

רון, אני יודע שבעתיד הלא ידוע אנחנו ניפגש אולי גם אתה יודע מתי, אז נוכל לדבר כמו בני אדם או לא כמו בני אדם, כמו אז באינדיאנה כשנפגשנו בפעם הראשונה.
עזבת אותנו בתקופת גיבורים.בתקופה זו אנו זוכרים את גבורתם של אסתר ומרדכי בשושן הבירה, אנו זוכרים את גבורתו של יהודה המכבי בקרבות ניקאנור, אנו זוכרים גבורתם של יהודים רבים בעת הוצאת צווי גירוש ספרד, אנו זוכרים את יוסף טרומפלדור ואת פריצתו של מרד גטו וורשה בהנהגת מרדכי אנילביץ, אנו זוכרים את רון.
אנו זוכרים ופונים לעתיד, אנו פונים לחיילינו, אנו פונים לילדינו וממשיכים להתקדם ברוח שלך רון.
על דויד המלך נוהגים עד היום לשיר " דויד מלך ישראל חי וקיים "אלא שלא רק דויד המלך, אלא גם אתה רון חי וקיים משום שיש לנו עתיד הודות לך.
מאמין אני ובטוח שאתה כאן איתנו . שלום רון.

גופמן רומן

נכתב ונקרא ע"י רס"ן רומן מ"פ צמ"פ של רון.

חזרה