הספד מאת: אבישי דה-מאיו

7 שנים בלעדיך רון, לא יאמן שכל כך הרבה זמן עבר!.אני זוכר את זה כל כך ברור, ממש כאילו שזה קרה אתמול באישון הלילה-כאילו שרק אתמול חרב עלי כל עולמי בהבזק של פיצוץ, של שניה אחת בודדה ומהירה וברגע קטן אחד וארור, אחד הדברים הכי יקרים שהיו לי בעולם, המצפן שלי שסמכתי עליו שינווט אותי בעולם הזה ויוביל אותי לאורך כל החיים, מאז שאתה רון נעלמת לי, נלקחת ממני ובלי יותר מידי שאלות מיותרות.

ככל שעובר הזמן עם השנים , כל החלומות הבלתי פוסקים עליך שפתאום כאילו אתה מגיח כמו משום מקום עם החיוך השובה שלך ואומר לכולנו שסתם עבדת עלינו כל הזמן ובעצם לא קרה כלום…כל הכעס והבלבול שאחזו אותי באותו רגע נוראי הופכים לאט לא לאהבה ענקית, להרגשה גדולה של סיפוק ונחת והוקרת תודה לזה שבכלל התמזל מזלי להיות אחד מאלה שבאמת הכירו אותך וזכו להיות חבר שלך ושל היצירה המושלמת הזאת שקראו לה רון. מי שבאמת הכיר את רון יודע בדיוק על מה אני מדבר ולאיזו שלמות אני מתכוון –היית המצפן שלנו מבלי שאפילו נשים לב לזה-בשקט הכל כך אופייני שלך, באהבה וברוחב לב ובחוכמה הענקית שלך. רון היית האדם הכי חכם שיצא לי להכיר בימי חיי…

ויחד עם כל זאת אתה עדיין מלווה אותנו לכל מקום וכמו עוזר ומכוון מלמעלה עם החיוך המהפנט שלך. אחד הדברים שהכי מעסיקים אותי לאחרונה, זה לדמיין אותך בגילנו ואם יש משהו שכולם פה יודעים בוודאות זה שהיית מסיים את הלימודים בהצטיינות ואפילו עושה את זה בקלי קלות. היית בוחר בטח במקצוע שקשור לעבודה עם אנשים אחרים כמו אולי עיתונאות, או אולי גיאוגרפיה שמאוד עניינה אותך ואולי באחד התחומים שהכי אהבת בעולם שהם ספורט או מוזיקה, אבל מה שברור בוודאות זה שהיית עושה את זה בדבקות במטרה בנאמנות ובמסירות נפש כמו שאף אחד שיצא לי להכיר לא ידע לעשות. יצא לי להכיר המון אנשים עד עכשיו בחיים שחלק מהם הזכירו לי אותך, רון.אנשים שמעריצים את מנצ'סטר יונייטד ומכבי נתניה בצורה אבסולוטית ויוצאת דופן או כאלה שאוהבים מוזיקה בריטית ומכירים זמרים ולהקות שאף אחד אחר לא יודע או מכיר, יצא לי להכיר אנשים חכמים מאוד, כאלה טובי לב ושאוהבים את החיים ואפילו יצא לי להכיר אנשים שיהפכו את כל העולם ורק כדי שתרגיש בנוח כשאתה איתם ושיקבלו אותך כפי שאתה …בדיוק כמו שאתה היית רון . פגשתי הרבה, אבל עוד לא יצא לי לפגוש מישהו שאפילו התקרב לרמה של הנאמנות הזאת, היסודיות והדבקות במטרה בכל מה שהיית עושה בחיים.אם זה בלימודים, בדבקות שלך בהערצה לשארלטנס או למנצ'סטר או לכל דבר שאהבת לעשות, זה מה שהכי קירב אותי אליך מכל אדם אחר בעולם-ידעתי שאם אתה כל כך קרוב לדברים שאתה אוהב בחיים, רציתי להיות הראשון לידך ואני חושב שככה גם כולנו, שעמוק בפנים הרגשנו שחבר ואדם נדיר כמוך קשה מאוד למצוא ושאם אתה כזה יסודי, בכל תחומי ההתעניינות שלך בחיים , ככה גם תהיה באהבה לקרובים אליך וכולנו אהבנו אותך ללא גבולות בגלל הסיבה הזו. רון, היית חבר אמיתי ואדם מדהים שאף אחד מאלו שהכירו אתך באמת לא ישכח אותך ותמיד תלווה אותנו בעוצמה האדירה שהיתה בך, מתגעגע אליך עד בלי סוף ואוהב אותך תמיד-שלך אבישי.

חזרה